آموزش کاشت

آموزش کاشت بادام

آموزش کاشت بادام

آموزش کاشت بادام

زمان کاشت بادام در شیوه جوانه زنی آن مهم است. اگر می خواهید دانه ها را در فصل بهار و تابستان بکارید، ظرف حاوی بادام را به مدت ۲۰ تا ۳۰ روز درون یخچال قرار دهید تا سرما را حس کرده و جوانه بزند. اگر می خواهید بادام را در فصل پاییز و زمستان بکارید نیازی به قرار دادن در دستمال مرطوب نیست. دانه را درون خاک قرار دهید و اجازه دهید به شکل طبیعی سرما را حس کند. بعد از تمام شدن دوره سرما بادام با شروع فصل بهار درون خاک جوانه زده و سبز می شود.

فروشگاه خرید نهال

مرحله اول
برای کاشت بادام از نوع خام آن استفاده کنید. بادام ها را بشکنید و دانه های درون آن را بدون صدمه دیدن خارج کنید. کاسه ای را پر از آب کرده و دانه ها را به مدت ۲۴ ساعت درون آن بخیسانید.

مرحله دوم
بعد از سپری شدن ۲۴ ساعت بادام ها را از آب خارج نموده و فقط پوسته قهوه ای رنگ نوک دانه ها را جدا کنید زیرا جوانه زنی از آن بخش انجام شده و با این کار به روند آن سرعت بخشیده می شود.

مرحله سوم
برای سبز شدن دانه ها از ظرف یکبار مصرف دردار استفاده کنید. چند سوراخ کوچک بر روی در ظرف ایجاد نموده و کف ظرف را با دستمال نخی یا دستمال کاغذی ضخیم پوشش دهید.

مرحله چهارم
بادام ها را بر روی دستمال قرار دهید و با اسپری کردن آب، رطوبت لازم برای جوانه زنی را فراهم کنید. بر روی بادام ها یک دستمال کاغذی دیگر قرار دهید و دوباره با استفاده از اسپری، آب پاشی کنید.درب ظرف را ببندید.

مرحله پنجم
به جای ظرف یکبار مصرف دردار می توانید از ظرف های پلاستیکی که در خانه دارید هم استفاده کنید. فقط باید دهانه ظرف را با سلفون بپوشانید سپس با نوک سوزن چند سوراخ بر روی سلفون ایجاد کنید.

مرحله ششم
ظرف را به مدت ۲۰ تا ۳۰ روز داخل یخچال نگهداری کنید تا نیاز سرمایی دانه رفع شده و به جوانه دهی تشویق شود. توجه داشته باشید که در این مدت باید دستمالی که دانه ها درون آن قرار دارند را چک کنید و رطوبتش را به شکل مستمر حفظ نمایید.

مرحله هفتم
بعد از سپری شدن این زمان می توانید بادام ها را چک کنید. اگر دانه ها جوانه زده بودند یک گلدان و بستر مناسب برای کاشت آن ها فراهم کنید. ترکیب خاک برگ به همراه ماسه و خاک باغچه برای کاشت بادام مناسب است.

مرحله هشتم
درون خاک گلدان حفره هایی ایجاد نموده و دانه های سبز شده را درون حفره ها قرار دهید. دقت داشته باشید که دانه ها نباید عمیق کاشته شوند. هر زمان که سطح خاک خشک شد آبیاری را انجام دهید و برای رشد بهتر گیاه، از روش کاور استفاده کنید.

مرحله نهم
برای کاور کردن به ۲ سیخ چوبی و ۱ پلاستیک فریزر نیاز دارید. سیخ های چوبی را در دو طرف گلدان و روبرو هم قرار دهید سپس پلاستیک را که حاوی ۲ تا ۳ سوراخ کوچک است بر روی سیخ های چوبی مستقر کنید. با انجام این روش رطوبت محیط دانه ها افزایش پیدا کرده و شرایط گلخانه ای ایجاد می شود.

مرحله دهم
گلدان را در مکانی پرنور و آفتابی نگهداری کنید. با قد کشیدن و بزرگ شدن گیاه، آن را به باغچه منتقل کنید تا فضای کافی و مناسبی برای رشد داشته باشد. برای افزایش احتمال میوه دهی این نهال کوچک می توانید آن را در فصل بهار پیوند بزنید.

برای اطلاعات بیشتر انواع نهال بادام در سایت تاج نهال کلیک کنید آموزش کاشت بادام

 

برای خرید نهال بادام و یا قیمت نهال بادام با شماره های زیر میتوانید تماس حاصل فرمایید.

با تشکر : مهندس ابراهیم خیری

شماره تماس : ۰۹۳۶۰۲۵۴۰۰۸ مهندس خیری

شماره تماس : ۰۹۲۰۳۸۱۱۳۷۱ مهندس خانم وفایی

شماره تماس : ۰۹۱۴۳۸۱۱۳۷۱ مهندس خیری

شماره تماس : ۰۴۴۴۵۳۴۰۴۰۳ شماره تماس دفتر فروش

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *